Protestantse Kerk komt op voor de beschermwaardigheid van het leven

Ds. René de Reuver, scriba generale synode, ondersteunt de beschermwaardigheid van het leven.

De Protestantse Kerk staat voor beschermwaardigheid van het leven. Velen in onze samenleving maken zich zorgen over de abortuspraktijk in Nederland, zoals onder meer zichtbaar wordt in de Mars voor het Leven (aanstaande zaterdag).

Als kerk vragen we aandacht voor het kwetsbare leven. We komen op voor de beschermwaardigheid van het leven, ook van het ongeboren leven.

Nederland kent een abortuswetgeving, zorgvuldige toepassing is van groot belang. Abortus went niet. Het is een kwetsbaar onderwerp, dat om een pastorale benadering vraagt.

Vanuit de Protestantse Kerk vragen we aandacht voor het ongeboren leven en voor de vrouwen die een abortus overwegen. De kerk biedt de ruimte voor het pastorale gesprek hierover.

Fotograaf: Sandra Haverman