Beleef The Passion in de gemeente met een kijkavond

Beleef The Passion, het muzikale paasevenement, dit jaar eens met een groep mensen in de kerk. Een pakket met materialen helpt je om deze avond goed te organiseren. Dit pakket is samen met Alpha Nederland tot stand gekomen.

Muzikaal paasverhaal

Op Witte Donderdag 28 maart vindt de 14e editie van het KRO-NCRV-programma The Passion plaats in Zeist. The Passion brengt het paasverhaal op een vernieuwende, muzikale manier onder de aandacht van veel mensen die niet (meer) in een kerk komen.

Jaarlijks ritueel

“The Passion brengt het paasverhaal over het sterven en de opstanding van Jezus dicht bij miljoenen Nederlanders”, zegt Jurjen de Groot, directeur van de dienstenorganisatie. “Het is een jaarlijks ritueel geworden waar veel mensen stilstaan bij waar het echt om draait in het leven. Daarbij is een grote rol weggelegd voor de kerkgemeenschappen in het hele land. Het samen kijken van The Passion is namelijk een mooie missionaire kans.”

Gratis The Passion pakket

Organiseer daarom een laagdrempelige kijkavond waarbij mensen van buiten de kerk samenkomen om in jouw kerkgebouw live The Passion te kijken. In het pakket vind je materialen die je ondersteunen om deze avond goed te organiseren. Naast promotiematerialen zoals posters en uitnodigingen zit er een beknopte handleiding in het pakket. Hier wordt stap voor stap beschreven wat belangrijke aandachtspunten zijn. Daarnaast zitten er setjes gesprekskaarten in het pakket om na afloop van The Passion door te praten over het paasevangelie.

Je kunt deze avond aangrijpen als een start van bijvoorbeeld de Alphacursus, de campagne Samen tegen Armoede, de Paaschallenge of een andere samenkomst waarmee je mensen de kans geeft om op een laagdrempelige manier kennis te maken met jouw gemeente.

The Passion 2024 wordt live vanuit Zeist uitgezonden op Witte Donderdag 28 maart om 20.30 uur bij KRO-NCRV op NPO 1.