Materialen Week van Gebed 2024 nu beschikbaar

Van zondag 21 tot en met zondag 28 januari 2024 vindt de jaarlijkse 'Week van gebed voor eenheid' plaats. Het thema dit jaar is 'Heb God lief... en je naaste als jezelf.'

Je naaste liefhebben

Aan de hand van het verhaal van de barmhartige Samaritaan staat de Week van gebed voor eenheid van christenen 2024 in het teken van het grote gebod dat Jezus geeft: Heb God lief… en je naaste als jezelf. De jaarlijkse gebedsweek vindt plaats van 21 tot en met 28 januari 2024.

De bijbeltekst waarop het thema gebaseerd is, komt uit Lucas 10, vers 25-37. Daarin laat Jezus zien wat het betekent om je naaste lief te hebben. Broeders en zusters van het katholieke aartsbisdom Ouagadougou, van protestantse kerken en oecumenische organisaties in Burkina Faso werkten eensgezind samen bij het maken van het materiaal, daarin ondersteund door de gemeenschap van Chemin Neuf. De teamleden hebben deze samenwerking ervaren als een weg van oecumenische bekering.

Lees de uitleg bij dit thema

Materiaal 'Week van gebed'

Gemeenten die meedoen aan de 'Week van Gebed' kunnen op de bijbehorende website inhoudelijke en promotiematerialen downloaden of bestellen.

Er is materiaal te vinden voor:

• Interkerkelijke vieringen
  • Kinderdiensten
  • Een gebedsbijeenkomst
  • Promotiemateriaal ter ondersteuning van de activiteit die je organiseert

Zie ook weekvangebed.nl

Over de 'Week van gebed'
In de jaarlijkse Week van gebed voor eenheid van christenen bidden christenen samen voor eenheid, voor hun wijk en de wereld. Deze gebedsbeweging begon al 175 jaar geleden en wordt wereldwijd gehouden. In Nederland doen naar schatting jaarlijks zo'n 200.000 mensen mee met het initiatief. De gebedsweek wordt georganiseerd door MissieNederland en de Raad van Kerken.