Op een laagdrempelige manier jeugd bij de kerk betrekken? Speel Sirkelslag!

Het spelen van het creatieve en actieve spel Sirkelslag kan een mooi startpunt zijn voor missionair jeugdwerk. Vraag het materiaal gratis aan en speel het spel in september of oktober.

Ieder jaar spelen honderden gemeenten het creatieve en actieve spel Sirkelslag. Uit ervaringen van die gemeenten blijkt dat Sirkelslag een mooi startpunt kan zijn voor missionair jeugdwerk. Sirkelslag is namelijk een laagdrempelig spel om jongeren te betrekken bij activiteiten van de gemeente.

Twee varianten

Er zijn twee varianten van Sirkelslag: Sirkelslag KIDS (8-12 jaar) en Sirkelslag YOUNG (12-16 jaar). Je speelt Sirkelslag als groep in je eigen gemeente, maar de score wordt landelijk bijgehouden. Eigenlijk spelen ze dus tegen duizenden andere kinderen of jongeren.

Jaarthema 'Ga mee!'

Het thema dit jaar is Ga mee! en sluit aan bij het jaarthema van de Protestantse Kerk. Pak je tas in, trek goede schoenen aan en ga mee op pad! Wat ga je allemaal tegenkomen onderweg? Durf jij het avontuur aan te gaan en de stap te zetten? Ga mee en ontdek hoe jij het verschil kunt maken!

Kies een zelf speelmoment

Kies je eigen speelmoment tussen 1 september en 31 oktober. Er is dus niet een vaste avond, je kunt het spelen wanneer het voor jouw groep uitkomt. De scores worden op 1 november landelijk verzameld en daarna wordt de winnaar bekendgemaakt.

Aanmelden

Het materiaal voor dit spel kun je gratis ontvangen door je hieronder aan te melden.