Theologie zet aan tot verandering.

Theologie zet aan tot verandering. Wat wil jij veranderen?

Theologie dient ergens voor. Ze plaatst het leven in perspectief en zet zich in voor de juiste verhoudingen met God, mensen en de schepping. Dan wordt het leven goed. Omdat die juiste verhoudingen er vaak niet zijn, zet theologie aan tot verandering. Die verandering gaat niet alleen over de kerk maar betreft de hele samenleving en alle aspecten van het leven. Vragen over polarisatie, bestrijding van armoede of onze ecologische voetafdruk hebben alles te maken met theologie. Theologie geeft een waardevol perspectief op welke veranderingen er nodig zijn, hoe die moeten gebeuren en hoe ze moeten worden begeleid. Theologie is dan ook hoopvol en toekomstgericht.

Waar kun je theologie studeren?

In Nederland zijn er verschillende instellingen waar je theologie kunt studeren, zowel op hbo- als universitair niveau. Bachelors duren meestal drie jaar (universiteit) en vier jaar (HBO) voltijdstudie en masters duren tussen de één en drie jaar. Volg je de studie in deeltijd dan heb je aan de universiteit het dubbele aantal jaren nodig. Bekijk de opleidingen:

CHE (hbo)

Windesheim (hbo)