Theologie: waarde(n)vol voor jou en de ander

Kom theologie studeren

Wil jij zin geven aan je eigen leven en van betekenis zijn voor een ander? Wil je dominee worden? Dan is de studie theologie iets voor jou. Theologie gaat over God en over kerk zijn, over samen geloven en over samen leven. En theologie gaat ook over jou: het verbindt alle terreinen van jouw en ons bestaan. Onze samenleving en onze kerk zoeken mensen die van betekenis zijn. Van de Zuidas tot Noordoost-Groningen, van ziekenhuis tot krijgsmacht, van dorpskerk tot universiteit.

Kom theologie studeren bij CHE, Windesheim of PThU.

Theologie geeft betekenis aan geloven en leven

In de studie theologie verbreed en verdiep je je kennis door de betekenis van geloven in het dagelijks leven te onderzoeken en te bevragen. Je verdiept je in de Bijbel en in schrijvers uit heden en verleden, verschillende culturen en religies. Door ideeën, rituelen en tradities samen te brengen met de actuele praktijk krijg je inzicht in kerkelijke en maatschappelijke vraagstukken. Wat je leert, kun je inzetten als predikant of kerkelijk werker, als geestelijk verzorger of als onderzoeker, als docent of als ondernemer. Met de opleiding theologie kies je voor een beroep midden in de samenleving.