Jezus op de markt

Pijl naar links Ideeën

Een groot Jezusbeeld op de markt is een uitdagende manier om als gemeente aanwezig te zijn! Bij het beeld zet u een kraampje neer met een ‘wat-zou-je-Jezus-willen-vragen’- banner of een ‘collectebus’ om een vraag in te stoppen. In de kraam staan een paar vriendelijke mensen die passanten de gelegenheid geven om direct of later door te praten over de vraag. Zo komt u op een laagdrempelige manier met mensen in contact.

Waarom

Jezus liep ooit zelf over de markt en allerlei mensen stelden hem vragen. Praktische, diepzinnige, lastige vragen. Dit idee geeft op een ontspannen manier aan mensen ruimte om hun eigen (levens-)vraag te stellen. Die vragen doen er namelijk toe. En als kerk kunt u proberen om mensen hierin een stapje verder te helpen. Verder kunt u mensen uitnodigen voor een vervolg, bijvoorbeeld voor een persoonlijk gesprek, een geloofscursus of een dienst.

Voorbereidingstijd

Begin 1 maand van tevoren met de organisatie.

Tips

• Hoe kom je aan een Jezusbeeld? Sommige mensen bezitten dit soort beelden uit Katholieke kerken die gesloten zijn. Een andere mogelijkheid is om een afbeelding van Jezus af te laten drukken op een roll-up banner.
  • Zorg dat je een vervolgactiviteit hebt om de mensen met wie je in contact komt aan te bieden.

100 euro

Benodigdheden

Jezusbeeld of roll-up banner met een afbeelding van Jezus