Makkelijke stoelen, popcorn en wat te drinken. Alle ingrediënten voor een lekker avondje film! Nodig mensen uit voor een filmavond in een zaal van uw kerk of een gezellige plek in de buurt. Zoek een mooie film uit met een boeiend thema en presenteer de film met een korte inleiding. Na afloop kunt u de film nog eens bespreken bij een hapje en een glaasje, of u laat de beelden hun eigen verhaal vertellen.

Waarom

Films zijn vaak een spiegel van het leven, in beeld en geluid komt dat heel dichtbij. Dat is waarom ze ons zo raken. Omdat het in films gaat over diep-menselijke ervaringen verbindt het om samen te kijken: iedereen herkent zich erin. Dit schept ruimte om door te praten over de grote vragen van het leven. Op die manier dagen films mensen uit om met zingeving bezig te zijn.

Voorbereidingstijd

Begin 2 maanden van tevoren met het selecteren van de films en de PR.

Tips

• Je mag niet zomaar adverteren met de filmtitels. Vraag een vergunning aan via Filmservice.
  • U kunt kiezen voor een eenmalige activiteit of voor een serie.
  • In de voor- en najaarsvakantie kan een kinderfilm gedraaid worden.

75 euro

Benodigdheden

Film en apparatuur om af te spelen. Denk ook om de vergunning!

Info & downloads

Voorbeeld van een plaatselijke gemeente:

Veenhartkerk