Bijbeltekst
’s Avonds zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Kom, we varen naar de overkant van het meer’. Jezus zat al in de boot. Ze gingen weg, terwijl de mensen achterbleven bij het meer. Er gingen ook nog andere boten mee. Toen begon het hard te stormen.
Marcus 4:35-37

Nodig

• Pallets
  • Zwenkwieltjes
  • Rechte wieltjes
  • Boormachine en schroeven
  • Stevig touw van minimaal 5 meter

Uitleg activiteit

Zorg voor pallets die geschuurd zijn (dus zonder scherpe splinters). Maak van de pallets een rijdend voortuig door twee rechte wielen aan de achterkant te bevestigen en twee zwenkwielen aan de voorkant.
Je kunt de wielen vooraf bevestigen, of tijdens de kliederkerk samen met de deelnemers en vrijwilligers vastmaken. Zet de pallet op de wieltjes en rijden maar!

Maak een touw vast aan een hek of paal. De deelnemers die op de pallet zitten, pakken het touw aan het uiteinde vast. Hiermee trekken ze zich naar voren!

Dit idee is afkomstig van kliederkerk Spijkenisse

Voorbeeld gespreksvragen

• Heb jij wel eens meegemaakt dat iemand in je omgeving heel bang is voor iets? Wat doe je dan?
  • In deze opdracht moet je ook vertrouwen op de ander (die het touw vasthoudt). Hoe vind je dat?
  • Werk jij het liefst alleen of liever samen? En waarom?