Symposium ‘Wegen naar menselijkheid’

2 okt 2020 13:00

Pijl naar links Alle agenda-items

Bijzonder symposium ‘Wegen naar menselijkheid’ met Eugen Drewermann, over zijn commentaar op het Marcusevangelie, op 2 oktober 2020 in de Westerkerk.

Tijdens dit symposium, ter gelegenheid van Drewermanns tachtigste verjaardag, gaan theologen met elkaar in gesprek over de betekenis van bijbelverhalen in het algemeen en het Marcusevangelie in het bijzonder, en vooral Drewermanns visie daarop. Hoe bieden bijbelverhalen wegen naar menselijkheid? Wat is het belang van Drewermanns dieptepsychologische benadering?

Het symposium wordt georganiseerd door Studiekring Drewermann Nederland, PThU en Skandalon en vindt plaats op vrijdagmiddag 2 oktober 2020 van 13.00-17.00 uur in de Westerkerk in Amsterdam. De Westerkerk is met meer dan 800 zitplaatsen ruim opgezet, waardoor anderhalve meter afstand mogelijk is. Indien het evenement door coronaomstandigheden afgelast wordt, dan krijgen de bezoekers hun geld terug.

Aanmelden kan via: www.skandalon.nl/drewermann

Deze bijeenkomst is niet georganiseerd door de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk.