Symposium 2021 - Change and Church

22 jun 2021 00:00, Online

Pijl naar links Alle agenda-items

Change and Church, perspectief op een veranderende kerkgemeenschap

“We hebben het te druk om ook nog over veranderen na te denken”
“Veranderen in de kerk, we willen wel maar, hoe pak je dat aan?”
“Veranderen in de kerk, ja.. maar is de kerk wel ‘maakbaar’?”
“Veranderen in de kerk, ja.. en wat staat ons dan te wachten?”

We kunnen genoeg redenen bedenken om niet met veranderen in de kerk aan de slag te gaan. Maar wat houdt ‘veranderen in de kerk’ nu precies in, hoe pak je dit aan?’ Dit zijn vragen waar het leernetwerk zich mee bezighoudt, en antwoord op wil geven vanuit verschillende perspectieven. De uitdaging zit allereerst in anders leren kijken. Anders leren kijken is dan ook het thema van het symposium dat Change and Church organiseert op dinsdag 22 juni online, van 9.30 tot 12.30 uur. Er is ruimte voor maximaal 50 deelnemers.

Wat kunnen deelnemers verwachten?

• Dr. Wilbert van Iperen (classispredikant) en dr. Karen Zwijze-Koning (onderzoeker en
    expert in organisatiecommunicatie) blikken terug op de online leersessies rond de casus
    De Kempen en casus Almere; wat is de angel, de kiem en de hefboom in deze
    verandercasussen?
  • Een dialoog met dr. Hanna Ploeg (veranderprocesontwikkelaar)
  • Verhalen van deelnemers over ‘anders leren kijken’
  • Muzikale intermezzo’s

Het uitgebreidere programma is te vinden op www.changeandchurch.nl
Aanmelden kan via deze link of via www.changeandchurch.nl.
Kosten: 25,00 euro p.p.

Deze leden van het leernetwerk Change and Church zijn betrokken bij het symposium: Dorothée Berensen, Nadine van Hierden, Wilbert van Iperen, Marten van der Meulen, Hanna Ploeg, Bram Schriever, Egbert van der Stouw, Karen Zwijze-Koning.

Deze bijeenkomst is niet georganiseerd door de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk.

In Online