Kerkenraad 2025: minder vergaderen, meer tijd voor bezinning en ontmoeting?

9 mei 2019 19:30, Opstandingskerk te Tilburg, Professor Cobbenhagenlaan 8

Pijl naar links Alle agenda-items

Kerkenraadsleden en predikanten uit de provincies Brabant, Zuid-Holland en Utrecht zijn op 9 mei 2019 van harte welkom op de bijeenkomst 'Kerkenraad 2025' in Tilburg, vol inspirerende praktijkverhalen over manieren om eenvoudiger kerk te zijn.

Bent u tevreden over het functioneren van uw kerkenraad? Wordt er in uw kerkenraad en gemeente te veel vergaderd? Bent u tevreden over de manier van besluitvorming en de communicatie in en door uw kerkenraad? Komt u in de kerkenraad toe aan ontmoeting, bezinning en een goed gesprek over het geloof in God? Sommige kerkenraden hebben de bakens verzet of zitten in een veranderingsproces. Zij willen efficiënter besturen en meer de tijd nemen voor ontmoeting en gesprek.

Op donderdag 9 mei vertellen vertegenwoordigers van de kerkenraad van de Protestantse Gemeente Den Bosch, de Protestantse Gemeente Tilburg en de Gereformeerde Kerk Waarder over de veranderingen die zij hebben ingevoerd, wat het hen heeft opgeleverd en waar zij tegenaan lopen. Vanuit het spoor van ’Kerk 2025’ zoeken deze lokale kerkgemeenten naar hun manier om eenvoudiger kerk te zijn en toe te komen om waar het om gaat. In de presentaties komen organisatieverandering, kerkenraadsmodel, draagvlak, leiderschap, imago van het ambt aan de orde. Ds. B. Olde vertelt over ervaringen van andere kerkenraden in Nederland. Aan het eind van de bijeenkomst gaat u met behulpzame handvatten naar huis.

Meer informatie en aanmelden

In Opstandingskerk te Tilburg, Professor Cobbenhagenlaan 8