Liturgisch bloemschikken

Een mooi bloemstuk brengt schoonheid in de kerk, maar een symbolische bloemschikking kan iemand diep raken. Met vorm en kleur verbeeldt een symbolische bloemschikking het thema van een viering of de kleur van het kerkelijk jaar.

Brochure Veertigdagentijd & Pasen 2024

De bloemschiksuggestie in de brochure 'Symbolisch bloemschikken Veertigdagentijd & Pasen 2024' is geïnspireerd op 'Ga mee!', het jaarthema van de Protestantse Kerk. Download de brochure gratis:

Download de brochure Symbolische schikkingen Veertigdagentijd & Pasen 2024

Download foto's uit de brochure 'Veertigdagentijd en Pasen 2024' via deze link.

Boeken over liturgisch bloemschikken

Docete heeft diverse boeken over dit thema beschikbaar.Bekijk ze in de webwinkel van Docete

Websites over liturgisch bloemschikken

De website Symbolisch Schikken biedt achtergrondinformatie over materialen, kleuren en symbolen. Ook is hier inspiratie te vinden voor schikkingen rond christelijke feesten als Kerst en Pasen, en voor speciale thema's als Doop, Uitvaart of Pelgrimage. Bovendien worden er workshops Symbolisch Bloemschikken aangeboden. Symbolisch schikken is een initiatief van de Raad van Kerken en wordt gesteund door Kerk in Actie en de Konferentie van Nederlandse Religieuzen.
Lees meer op www.symbolischschikken.nl