Speel een bijbelquiz met alle generaties.

Hoe speel je een bijbelquiz?

Er zijn verschillende manier om een bijbelquiz te spelen.

• Live met behulp van een powerpointpresentatie en antwoordformulieren. Zet de vragen in een powerpointpresentatie (instructie). Maak antwoordformulieren. Beoordeel naderhand de antwoorden. Wijs de winnaar aan. Je kunt mensen in groepen laten spelen of individueel.
  • Maak gebruik van tools als Kahoot of Mentimeter. Hiervoor heeft iedere deelnemer een mobiele telefoon of tablet nodig. De winnaar wordt automatisch bekend gemaakt aan het einde.

Bijbelquiz 'Als nieuw!'

De Protestantse Kerk biedt een bijbelquiz rond het jaarthema 'Als nieuw!' aan. Wat weet jij van verhalen over het koningschap van Jezus en Gods Koninkrijk? Vraag de bijbelquiz hier aan. Het wordt per ommegaande opgestuurd.

Overige bijbelquizzen

Op de site van het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap zijn ook diverse quizzen te vinden.