subline-curl
Abonneer gratis op Petrus Magazine

Op weg naar Pinksteren: stuur een video in!

In aanloop naar Pinksteren maakt tv-programma Met hart en ziel een zesdelige special met verhalen vanuit het hele land. Stuurt u ook een video in?

De wekelijkse tv-uitzendingen onderweg naar Pinksteren starten op zaterdag 25 april. Met hart en ziel is op zoek naar twee soorten video's:

1. In de serie worden video's gebundeld van mensen door heel Nederland die de paaskaars aansteken. Doet u mee? Stuur ons dan een video van maximaal 20 seconden waarbij u recht op de kaars af loopt en deze aansteekt.

2. Ook is de redactie op zoek naar video's binnen deze thema's:

• Hoe ben jij een licht voor anderen?
  • Waar laat je je angst?
  • Hoe ervaar jij vrijheid?

Bent u bijvoorbeeld een licht voor iemand uit de kerkgemeente door eten rond te brengen? Hebt u een manier om met uw angst om te gaan? Of ontsnapt u even aan de crisis door de natuur op te zoeken? Stuur dit videomateriaal op, zodat u hier anderen mee kunt inspireren in de tv-uitzendingen van Met hart en ziel!

Lees hier hoe u een video maakt en opstuurt:

kro-ncrv.nl/pinksteren

Op weg naar Pinksteren

Naast de verhalen uit het land zal in elke aflevering van de zesdelige serie een meditatie van ds. René de Reuver te zien zijn, scriba van de Protestantse Kerk in Nederland. De thema’s van de meditaties sluiten aan bij de verwarrende tijd waarin we nu leven: licht doorgeven, angst, maar ook (on)vrijheid en dankbaarheid. Iedere uitzending wordt afgesloten met een eigentijdse uitvoering van een lied uit het Liedboek. Bekende artiesten als Leoni Jansen, Syb van der Ploeg en Berget Lewis verlenen hun medewerking.

Met hart en ziel is een samenwerking tussen de Protestantse Kerk in Nederland en KRO-NCRV. U ziet het programma iedere zaterdag om 18.00 uur bij KRO-NCRV op NPO2.

Elke week het beste van Petrus online

Ontvang de wekelijkse nieuwsbrief