Doorgaan naar hoofdinhoud subline-curl

Gebed voor arbeidsmigranten in Qatar en de rest van de Golfstaten

In Qatar en de rest van de Golfregio werken zo’n 15 miljoen arbeidsmigranten. Het merendeel komt uit Azië en Afrika. Ze maken lange werkdagen onder erbarmelijke omstandigheden om geld te verdienen voor hun familie ver weg. Wij bidden voor hen.

Heer, ontferm U

Vader in de hemel,

Wij bidden voor alle arbeidsmigranten in Qatar
en de rest van de Golfregio,
Uw kinderen, die zo ver weg van huis
geld verdienen om hun familie te onderhouden.

Ontferm U over hen Heer.
Velen zijn zo wanhopig,
dat ze geen uitweg meer zien
en geen hoop meer hebben voor de toekomst.

Wilt U naar hen omzien,
en hen de hoop, genade en waarheid van uw evangelie laten ervaren
Gedenk hen in hun moeilijkste uren,
vul hun leven opnieuw met het nieuwe leven in Jezus Christus.

Wij bidden U voor alle kerken in de Golfregio,
bloeiende gemeenschappen in de woestijn.
Gedenk een ieder die daar Uw kerk dient,
waar mensen uit zoveel landen Uw woord horen.

Gedenk voorgangers en christelijke organisaties als het Bijbelgenootschap in de Golf,
mensen die het evangelie in de Golfregio doorgeven.
Geef hen wijsheid om arbeidsmigranten bij te staan,
zodat zij het zicht op U niet verliezen en
weten dat ze bij U altijd veilig zijn.

De kracht van bijbelverhalen in de Golfstaten

Samen met het Bijbelgenootschap in de Golf helpt Kerk in Actie arbeidsmigranten in de Golfstaten aan een bijbel in eigen taal. Ook krijgen voorgangers trainingen om bijbelverhalen mondeling door te geven. Zo wordt het goede nieuws ook bereikbaar voor migranten die niet of nauwelijks kunnen lezen. Dat geeft hoop en kracht in zware omstandigheden! Lees er alles over op kerkinactie.nl/bijbelingolfstaten

Geef voor dit werk

Lees ook:

Over dit project

Miljoen arbeidsmigranten in de Golfstaten maken lange werkdagen om geld te verdienen voor hun familie ver weg. Veel van deze arbeidsmigranten zijn christen en willen graag meer weten over de Bijbel, maar kunnen zelf niet lezen. Kerk in Actie ondersteunt het Bijbelgenootschap in de Golfstaten die voorgangers traint in storytelling, een mondelinge vertelmethode. Eeuwenoude verhalen krijgen zo betekenis in het leven van arbeidsmigranten.

Andere verhalen

Uit dit project

Blijf op de hoogte van De kracht van bijbelverhalen