subline-curl
Abonneer gratis op Petrus Magazine

Coronaviering in Tilburg

Hoe kun je kerk-zijn in tijden van corona? Predikant Otto Grevink van de Opstandingskerk in Tilburg bedacht een speciale online coronaviering. Het levert een stortvloed aan reacties en media-aandacht op.

Met hart en ziel is bij de voorbereidingen en de viering aanwezig. Hoe kwam Grevink op dit idee? Hoe gaat hij als predikant om met de maatregelen die zijn genomen? En hoe beleven gemeenteleden de huidige situatie?

"In het leven moet je meebuigen met de dingen die op je pad komen. Je mag erop vertrouwen dat God in dat meebuigen aanwezig is, méér dan in het straks vasthouden aan iets. Want wat strak staat, breekt. Maar wat meebuigt, krijgt de kans om een nieuwe weg te vinden."

Lees ook:

Elke week het beste van Petrus online

Ontvang de wekelijkse nieuwsbrief

Foto: KRO-NCRV