Beroepingswerk voor commissies

Pijl naar links Alle trainingen

Het zoeken van een nieuwe predikant voor uw gemeente is een belangrijk en verantwoordelijk proces. Het vraagt allereerst om een zorgvuldige afweging in het werven en selecteren van mensen. Daarnaast verloopt een beroepingsprocedure vaak net wat anders dan wat buiten de kerk gangbaar is. Ook raken gesprekken de geloofslaag. Kortom, er komt heel wat bij kijken. De training Beroepingswerk biedt u hiervoor goede handvatten.

Inhoud en opzet

In de training wordt gewerkt aan het verkennen van de gehele procedure. Aan de hand van de Beroepingsgids en aanvullend werkmateriaal wordt de weg die de commissie aflegt stapsgewijs doorgenomen. Speciale aandacht gaat daarbij uit naar:

• taken en taakverdeling
  • werving en selectie
  • het 'horen'
  • gesprekken met kandidaten

De training bestaat uit 2 bijeenkomsten van ongeveer 2 uur en vindt plaats bij u in de gemeente. De Gids voor het Beroepingswerk en aanvullende informatie vindt u hier:

Gids voor beroepingswerk, download
Informatie en materialen beroepingswerk

In uw gemeente
De training voor Beroepingscommissies kunt u aanvragen voor uw eigen gemeente. Voor een goede voorbereiding is het aan te bevelen dat de beroepingscommissie uiterlijk twee maanden voor de start van de procedure de training volgt.

Via de oranje button kunt u de training aanvragen. Minimaal 6 weken van te voren ontvangen wij graag uw aanvraag.
Wij zoeken een beschikbare trainer in ons netwerk van ZZP-trainers die bij u de training komt verzorgen. Deze trainer zal met een week contact met u opnemen.

Aanvraagformulier training Beroepingswerk

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk, 030-8801880 of een email sturen aan info@protestantsekerk.nl.

Bekijk ook