Speel de PaasChallenge met tieners uit de gemeente

Door het spelen van de PaasChallenge ontdekken de tieners het verhaal van Witte Donderdag en het vervolg naar Goede Vrijdag. En de tieners denken voor zichzelf na over de betekenis van Goede Vrijdag.

De PaasChallenge sluit aan op het jaarthema van de Protestantse Kerk: Aan tafel. Deelnemers eten gezamenlijk en ontdekken op een speelse en actieve manier wat er in de hoofden van de discipelen leeft.

Stel je voor dat je met de discipelen aan tafel zit… Is het gezellig, leuk, vol verwachting om Pasen te vieren? Is dit dan het Laatste Avondmaal? Is iedereen wel betrouwbaar hier aan tafel? En Jezus, wat heeft die voor plannen? Het lijkt vredig, maar welke spanningen voel je in de eetzaal en... Wat speelt er onder de oppervlakte?

De materialen om de PaasChallenge te spelen, zijn gratis. Organisatoren ontvangen het materiaal aan het begin van de veertigdagentijd, rond 1 maart 2023. Vanaf dat moment kunnen groepen de PaasChallenge op een eigen gekozen moment spelen.

De ideale leeftijd om de PaasChallenge mee te spelen is 10 tot en met 16 jaar. Regel minimaal 2 personen als leiding en nodig de tieners op een leuke manier uit. Het beste resultaat heb je als je met een groep van maximaal 12 tieners een afgesloten ruimte hebt waar je eet en de spellen speelt. Je hebt dus per 12 tieners 2 personen leiding nodig. Bij 13 tot 24 tieners heb je dus 2x2 jeugdleiders nodig, 2x een ruimte met tafel(s) en speelruimte en 2x materialen etc.

Meer weten over de paaschallenge of direct aanmelden?