Tv-programma 'Petrus in het land' portretteert kerken als vindplaats van geloof, hoop en liefde

Zaterdag 11 september is de eerste uitzending van het tweede seizoen van het tv-programma 'Petrus in het land'. ‘Petrus in het land’ portretteert protestantse kerken als vindplaatsen van geloof, hoop en liefde. Van grote stadskerken tot kleine dorpsgemeenten.

KRO-NCRV maakt dit tv-programma in samenwerking met de Protestantse Kerk in Nederland. Inspirerende voorgangers, verstilde kerkgebouwen en hoopgevende initiatieven van kerkleden: dat zijn de ingrediënten van iedere uitzending. De voorganger richt een korte meditatie en een zegenwens tot de kijker. Daarnaast is te zien hoe kerkleden hun geloof in de praktijk handen en voeten geven. Elke uitzending wordt afgesloten met een bijzondere vertolking van een kerklied.

Aflevering 1: Utrecht - Van U is de Toekomst
Petrus in het land start het nieuwe seizoen vanuit een speciale plek in Utrecht. Nu werk en scholen weer opgestart zijn vertelt ds. René de Reuver wat het betekent om vanuit het perspectief ‘van U is de toekomst' aan de slag te gaan.

In de kerk in Woensdrecht wordt er voor de kerkdienst met servies gesmeten om uiteindelijk van de scherven gezamenlijk iets moois te maken, en vanuit Duitsland ontdekken we hoe hoogleraar radioastronomie en astrodeeltjesfysica Heino Falcke, spreker van de Protestantse Lezing 2021, naar de toekomst kijkt.

Volgende afleveringen komen onder meer uit Franeker, Ameland, Schiedam en Urk.

De KRO-NCRV maakt dit tv-programma met steun van de Protestantse Kerk in Nederland. Petrus in het land, vanaf zaterdag zaterdag 11 september wekelijks om 17.10 uur bij KRO-NCRV op NPO 2.