Oude mobieltjes leveren geld voor het goede doel op

Oude mobieltjes die ongebruikt in de kast liggen, oud geld dat nog ergens in een la ligt … Kerk in Actie haalt via vrijwilligers elk jaar zo'n 25.000 euro op door bijvoorbeeld postzegels, mobieltjes en cartridges in te zamelen.

Geld voor het goede doel

Je zou het misschien niet denken, maar oud geld, postzegels, ansichtkaarten, toners en cartridges van je printer en oude mobieltjes leveren geld op. Burret Olde is 'inzamelpunt' voor Kerk in Actie in Noord-Holland. Regelmatig haalt hij zakken met postzegels, oude mobieltjes, cartridges en oud geld op bij 15 adressen in Noord-Holland. Maar er komen ook mensen bij hem thuis mobieltjes of postzegels brengen omdat ze zijn adres op internet vonden. Naast vrijwilligers zoals hij zijn er vrijwilligers die bijvoorbeeld de postzegels sorteren, voor doorverkoop op beurzen.

Recyclen

Er zijn net weer drie dozen met oude mobieltjes en cartridges bij Burret Olde opgehaald. "Al met al wordt elk jaar zo'n 25.000 euro opgehaald voor de projecten van Kerk in Actie. Daar doe je het voor. Mooie bijkomstigheid is dat je meehelpt met recyclen en daarmee bijdraagt aan duurzaamheid."

In de meeste gevallen lopen de inzamelingsacties via plaatselijke kerken waar je je postzegels, oude mobieltjes en cartridges kunt inleveren. Maar je kunt ze ook inleveren bij Kerk in Actie in Utrecht of bij een van de regionale Kerk in Actie-inleverpunten. Kijk hoe je zelf een inzamelingsactie organiseert en waar je je spullen in kunt leveren.