Protestantse Kerk
Doorgaan naar hoofdinhoud

Fonds Kerk en Wereld publiceert jaarverslag 2020 en nieuwsbrief

Wat een bijzonder jaar hebben we achter de rug met elkaar. Door corona veranderde er veel. We merkten als fonds dat het volop schakelen was: voor ons, maar zeker voor de mensen achter de projecten, die een bijdrage van ons vroegen. Creativiteit is een van de krachtige kanten van vele projecten: ze worden gedragen door mensen die zoeken naar nieuwe wegen om iets onder de aandacht te brengen.

Overigens is dat ook een voorwaarde voor onze financiering: dat een project vernieuwend is, in zijn opzet, door de plaats waar het wordt uitgevoerd, of door de beoogde doelgroep.

Dit jaar waren vele projecten nog creatiever dan anders. Volop werden allerlei online- mogelijkheden benut om mensen met elkaar te verbinden. Tegelijk was er ook veel niet mogelijk. Diverse projecten die dit jaar subsidie kregen, moesten hun activiteit uitstellen tot een later moment. Daar hebben we als Fonds uiteraard begrip voor, en we hopen van harte dat de mooie plannen die er al lagen, later weer opgepakt worden.

Tekst gaat verder onder foto

Graag delen we een aantal parels van verhalen over projecten die we hebben mogen ondersteunen, zoals bijvoorbeeld:
  • STekUp: een plek om migranten te ondersteunen die ondernemer willen worden
  • Lobi You-th: een voorstelling en film die Gods liefde laat zien aan jongeren in Rotterdam
  • Bijbels museum: Expositie nieuwe aarde

Lees alle mooie verhalen in onze nieuwsbrief en jaarverslag 2020.

Wil jij jouw creatieve idee of project willen bij Fonds Kerk en Wereld? Dat kan! Klik hier voor het aanvraagformulier