Nu online zo belangrijk is: Controleer de gegevens van jouw gemeente in de kerkzoeker

De kerkzoeker op de website van de Protestantse Kerk is in 2021 door zo'n 43.000 mensen geraadpleegd. Alle gemeenten, pioniersplekken en kliederkerken van de Protestantse Kerk staan er in. En ook is er een groot aantal Nederlandstalige kerken in het buitenland te vinden.

In de kerkzoeker staan natuurlijk de adresgegevens van een gemeente en een link naar de website. Maar gemeenten kunnen dit zelf aanvullen met een foto en de tijden van de kerkdienst(en).

Controleer gegevens van jouw gemeente

In deze tijden van corona is online zichtbaarheid nog belangrijker dan voorheen. Controleer daarom de gegevens van jouw gemeente, kliederkerk of pioniersplek. Ook het toevoegen van een afbeelding is mogelijk. Dat geeft de kerkzoeker ‘meer smoel’.

Zoek de gemeente op op https://www.protestantsekerk.nl/kerkzoeker/ en mail eventuele correcties en een foto naar kerkzoeker@protestantsekerk.nl.

Leuke weetjes

De Gereformeerde Kerk Wierden wordt het meest gezocht (en gevonden) via de kerkzoeker. Op de voet gevolgd door de Hervormde Gemeente Yerseke en de Protestantse Gemeente  Wanneperveen-Belt-Schutsloot. De meest gezochte Evangelisch-Lutherse gemeente is die in Utrecht. In Utrecht staat ook de meest gezochte Waalse Kerk.