Een goed huwelijk vraagt aandacht! Met de Marriage Course organiseert u een serie avonden voor stellen in een vaste relatie die hun relatie willen versterken. In zeven avonden worden relevante thema’s besproken als communicatie, conflicten oplossen en goede seks. De cursus wordt in een gezellige, open en veilige sfeer gegeven. Deelnemers krijgen meer inzicht in zichzelf, hun partner en hun relatie. Iedere avond begint met een maaltijd, daarna is er een inleiding op het thema. Vervolgens gaat ieder stel met elkaar in gesprek. De cursus wordt met andere stellen gedaan, maar de partners voeren de gesprekken altijd met zijn tweeën, dus geen groepsgesprekken.

Waarom

Relaties gaan niet vanzelf: ze vragen tijd en aandacht. In de drukte van alledag, met werk en gezin kan dat er zomaar bij inschieten. Met een Marriage Course maken partners bewust tijd voor elkaar om samen hun relatie te versterken. Het is waardevol wanneer u ruimte biedt aan stellen om hierin te investeren.

De Marriage Course gaat uit van christelijke principes, maar is zowel voor christelijke als niet-christelijke stellen relevant en toegankelijk. De cursus is niet alleen geschikt voor getrouwde stellen, maar ook voor samenwonende stellen. Wil een stel gaan trouwen of samenwonen, dan is het aan te raden om een Premarriage Course aan te bieden.

Het organiseren van de cursus geeft u de gelegenheid om nieuwe relaties op te bouwen en hen uit te nodigen voor een vervolg wanneer mensen verder na willen denken over levensvragen.

Voorbereidingstijd

Begin 2 maanden van tevoren met het samenstellen van een team en de PR. Gebruik daarvoor de Marriage Course Handleiding.

Tips

• Geef stellen tijdens de avond letterlijk en figuurlijk de nodige ruimte voor elkaar.
  • Volg een training bij Alpha Nederland om goed getraind de cursus te kunnen geven.
  • Begin de bijeenkomst met een maaltijd. Afhankelijk van uw budget kunt u deelnemers laten betalen voor de maaltijden.
  • Doe mee met de landelijke campagne ‘Tijd voor elkaar’. Kijk voor meer informatie over de campagne op alphanederland.org/tijdvoorelkaar

Info & downloads

Alpha Nederland - Marriage Course