Een running dinner is een driegangenmenu dat op drie verschillende plekken wordt genuttigd. Het is een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen en met elkaar in gesprek te raken. Het is een uitstekende gelegenheid om gemeenteleden in hun ‘eigen’ setting (thuis) te ontmoeten, maar ook om met mensen van buiten de kerk in contact te komen.

Verschillende running dinner-varianten

Er zijn verschillende varianten mogelijk, afhankelijk van de hoeveelheid mensen die meedoen.
Variant 1: Gemeenteleden geven zich op in een team van twee tot drie personen en eten dan elke gang met twee andere teams in het huis van het kookteam. Elk duo kookt één ronde en is in twee rondes te gast. Ga uit van zes tot acht personen.
Variant 2: Actieve kerkgroepen zijn de kookgroepen en ontvangen (in drie etappes) drie groepen ‘gewone’ kerkleden.
Variant 3 (intensief): De kerk is een van de kooklocaties, net als andere plaatselijke ondernemers of bekende locaties in de wijk/stad.
Variant 4: Running lunch: op verschillende adressen zijn soep, broodjes, salades e.d. te halen. Gemakkelijk te organiseren voor grotere groepen, en (kleine) kinderen kunnen ook meedoen.

Ongeacht de variant is het leuk om een gezamenlijke afsluitende borrel te organiseren op één plek, bijvoorbeeld in de kerk. Nodig daarbij ook mensen uit die niet mee kunnen/willen doen met het running dinner (i.v.m. bijvoorbeeld werktijden, kinderen of behuizing).

Voorbereiding running dinner

Een running diner vraagt goede voorbereiding. Verdeel de taken:
1. Overall-aanspreekpunt
2. Uitnodigen en publiciteit
3. Aanmeldingen registreren en indeling van groepen
4. ‘Adviseur’ voor de koks en het menu*
5. Organisator van de afsluitende borrel

Kosten running dinner

De kosten zijn beperkt voor de organisatie (drukwerkkosten voor uitnodigingsflyer en eventueel de kosten voor een borrel naderhand).

Download draaiboek met tips

Maak gebruik van de volgende download, met tips en een draaiboek!