Reacties op campagne

De campagne van Kerk in Actie ‘Geloven in delen’ maakte vele tongen los. We selecteerden reacties van critici en enthousiastelingen.

Is een afbeelding van Jezus verscheuren de juiste manier om de missie van Kerk in Actie te verwoorden? Daarover verschillen de meningen. Hieronder een selectie van stukken die in de afgelopen week verschenen in verschillende media en websites.


Making Of  de campagnespot Geloven in delen:


Het spotje van Kerk in Actie doet Kees-Jan pijn. Maar is dat erg?

Dag6, 14 april 2017


Kerk verdeeld over verscheuren Jezus-poster
Dit Is De Dag, radio 1, gesprek tussen scriba René de Reuver en Mariska Orban (Katholiek Nieuwsblad), 20 april 2017

Jezus-spotje slaat de plank mis 
Trouw, redactioneel commentaar, 20 april 2017

Geloof in delen 
Ds. Piet van Die, Morgensterkerk Papendrecht, 19 april 2017

Pasen: Geloven in delen
Ds. Roel Knijff, Protestantse Kerk Engelen

Boosheid over campagne: Protestantse Kerk ‘doet aan blasfemie’ 
Trouw, 18 april 2017

Waarom het spotje waarin Jezus wordt verscheurd zo ontzettend goed is. 
Eric Drenth, Lazarus magazine, 18 april 2017 

PKN-campagne slag in het gezicht 
Jan Willem Wits, zelfstandig communicatieadviseur, 18 april 2017

Is Christus dan in stukken verdeeld? 
Jan Jaap van Peperstraten (priester Bisdom Haarlem), 16 april 2017

Jezus verscheuren? Het doel heiligt de middelen niet 
Katholiek Nieuwsblad, 15 april 2017

Verscheurde Jezus: reclamespot 
Paul Abspoel, 14 april 2017

Kerk in actie-reclame: beeldenstorm in een glas water 
Frank Bosman, Katholiek.nl, 13 april 2017

Klachten over spotjes waarin Jezus 'verscheurd' wordt: 'Niet bedoeld om kijker goed gevoel te geven' 
Volkskrant, 13 april 2017


> Alles over de campagne:

Terug naar overzicht