Preken in het buitenland

Predikant en op zoek naar een zonnige uitdaging? In meerdere landen is vraag naar Nederlandse predikanten, voor één preekbeurt of voor langere tijd.

Oostenrijk

Voor de Nederlandstalige zomerkerkdiensten in Maishofen (Oostenrijk) wordt er gezocht naar mannelijke predikanten of evangelisten die in deze omgeving op vakantie zijn en zouden willen voorgaan. Het gaat om de periode 7 juli tot en met 25 augustus. U kunt mailen naar info@apartmentswaldemar.at voor tijden en meer informatie.

Spanje, Portugal en Turkije

Ook de IPNZE (Interkerkelijk Pastoraat onder Nederlanders in Zuid-Europa) is nog op zoek naar nieuwe predikanten, voor een periode van twee tot drie maanden. IPNZE ondersteunt vanuit Nederland twaalf Nederlandstalige gemeenten in Spanje, Portugal en Turkije. In deze gemeenten worden wekelijks Nederlandstalige interkerkelijke kerkdiensten gehouden.

Geïnteresseerde predikanten kunnen solliciteren via de website van de IPNZE; de gemeenten beslissen vervolgens zelf wie ze uitnodigen. Meer over de IPNZE vindt u op http://www.ipnze.nl/. Op http://www.ipnze.nl/predikanten/solliciteren/ kunt u de criteria voor predikanten vinden. Er wordt een leeftijdsgrens van 73 jaar gehanteerd.

Zuid-Frankrijk

Liever wat vrijblijvender? In Anduze in Zuid-Frankrijk worden elke zomer verschillende predikanten gezocht voor een preekbeurt in het kerkgebouw Le Grand Temple de l’Eglise Réformée Evangèlique. Voor 11 en 18 augustus zoeken ze nog een predikant. Alles over de kerkdiensten in Anduze vindt u op www.kerkdienstinanduze.nl. Geïnteresseerde predikanten kunnen contact opnemen via info@kerkdienstinanduze.nl.

Liever onder het gehoor zitten?

De website www.kerkdienstenbuitenland.nl biedt een overzicht van Nederlandstalige en plaatselijke kerkdiensten in heel Europa.

Foto: Ds. Jan van Pijkeren gaat voor tijdens de laatste zondag van het kerkelijk jaar bij het gedenken van de overledenen in Fuengirola (Spanje).