Bericht van medeleven diaconaal centrum De Bakkerij in Leiden

Op vrijdag 14 juli heeft er een steekincident plaatsgevonden bij diaconaal centrum De Bakkerij in Leiden. Een man van 66 is hierbij om het leven gekomen. Twee anderen raakten gewond.

Het moderamen van de generale synode heeft, samen met Kerk in Actie, een bericht van medeleven gestuurd.

"We zijn geschokt en bidden met jullie mee voor de slachtoffers, nabestaanden, ooggetuigen en andere betrokkenen. De Bakkerij kennen we als een plek die openstaat voor iedereen. Het is buitengewoon verdrietig dat nu juist deze plek, in het hart van de stad en in het hart van diaconaat, geraakt is."

Diaconaal Centrum De Bakkerij is een gezamenlijk initiatief van de diaconie van de van de Protestantse Gemeente Leiden en de diaconie van de Rooms-Katholieke parochie in Leiden.

Zie ook het bericht dat De Bakkerij zelf heeft geplaatst: