Advent & Kerst

Materialen en ideeën voor gemeenten bij Advent en Kerst.

Materialen voor kerken Advent & Kerst

In de loop van september 2024 komen de materialen voor Advent & Kerst 2024 beschikbaar.

Juist met Advent staan we stil bij wat komt met Kerst: de geboorte van Jezus, door God gezonden om licht en leven te brengen. De toekomst is van God. Vanuit dat geloof delen we hoop en vertrouwen met de mensen om ons heen. Doe mee, geef licht!

Persoonlijke inspiratie voor Advent & Kerst gezocht? Kijk hier!

Collectematerialen 2023

Hulp aan kinderen in Oekraïne staat centraal in de collecten die Kerk in Actie voorstelt in het collecterooster.

Bekijk collectematerialen Advent & Kerst

Brochure liturgisch bloemschikken 2023

Voor de adventszondagen en Kerst 2023 zijn prachtige voorbeeldschikkingen gemaakt die aansluiten bij het oecumenisch leesrooster.

Download bloemschikken Advent & Kerst

KerstChallenge 2023 'Ga mee!'

De KerstChallenge is een interactief spel waarin jongeren zich inleven in één van de personages uit het kerstverhaal. Zo’n zesduizend jongeren doen elk jaar mee en ontdekken zo meer over de Bijbel. Dit jaar is het verhaal in de KerstChallenge gekoppeld aan het jaarthema ‘Ga mee!’.

Meer over KerstChallenge 2023